جنونها اغواني

جنونها اغواني

الفصل الاول

اشرقت الشمس علي مدينه القاهره وهي حامله معها حب وفرح للجميع وفي احد احياء القاهره ف منزل متوسط استيقظت بطلتنا علي صراخ امها كالعاده

الام بعصبيه وصوت عالي نسبيا:اصحي يبنت الجزمه مش كفايه مروحتيش الجامعه بتاعتك امبارح

فرح وهي تردف بنعاس و بمرح:يماما قولتلك قبل كده ان البنت ملهاش غير بيت جوزها حبيبها بلا جامعه بلا قرف

الام بنفاذ صبر :هتقومي ولا اقومك بطريقتي

فرح وهي تقفز من علي السرير وتجري للخارج:ومين قالك يسوسو اني لسه نايمه اصلا

سعاد بضحك:البت دي هتجنني لتردف بعدها بحنان وحب ربنا يحميكي يبنتي ويبعد عنك كل سوء

لتذهب بعدها للمطبخ

خرجت فرح من الحمام وارتدت الاسدال وذهبت للصلاه وقالت اذكارها

استوببب

فرح احمد منصور: بنت ف التاسع عشر من عمرها خفيفة الدم وطيبه وفي منتهي الجمال لديها عيون امها البني الواسع التي تشبه القهوه وشعر بني طويل وناعم يتعدي ظهرها وجسم ممشوق وجميل ووجه كالحليب ويزينه باحمر ف خدودها وبعض النمش ف حقا كانت من ملكات الجمال بل افضل بكثير

فذهبت اللي امها ف المطبخ

فرح بمرح:اي يسوسو الشيف الشربيني لو شافك هيعتزل المهنه

سعاد بضحك:يبت اتلمي فين الكلب التاني

كريم بضحك:بتجيبوا ف سيرتي ليه

فرح بضحك ومرح كالعاده:اهو عارف نفسه

ليجري وراها كريم وهي تجري ليضحكوا

سعاد:هتكبروا امتي يزفته انتي وهو وانتوا زي العيال كده

فرح بضحك وهي علي ظهر كريم:بعد الشر عليا تفي من بقك يسعاد

كريم بضحك هو الاخر:يبت اتكلمي كلمتين جد ف حياتك

فرح بمرح:انتوا عيله نكد اصلا انا شكلي اتبدلت ف المستشفي

سعاد بضحك:وكان زماني معايا بنت هادئه كده ياااه

فرح بتمثيل درامي :عمرر

كريم بضحك:انتي المسلسلات عملت هبل ف دماغك

فرح بضحك:يعم اقعد كده

...كان الصباح بسيط ...لكن ملئ بالحياه

وعلي الجهه الاخر ف قصر الغمراوي

يستيقظ البطل علي المنبه ليوقفوا ويتجهه اللي الحمام ويخرج منه ويتجهه لغرفه ملابسه وكانت جميعها من مركات فخمه وعالميه ويرتدي بدله سوداء وتحتها قميص ابيض وجزمه من اعلي المركات وساعه سوداء فخمه ويتجه اللي الاسفل

استوبببببب

رائد الغمراوي:لديه 27صاحب اكبر شركات الحديد والصلب ف العالم والاولي عالميا رائد رجل ف منتهي الوسامه فهو يملك عيون خضراء مضيئه من يراها يقسم انها ليست حقيقيه ولديه عضلات ليست عند احد قمحاوي الوجهه مغرور ومتكبر تحبه جميع فتيات العالم بل تعشقهه وهو لا يهتم بهم يحب عائلته كثيرا ويحترمهم

لينزل رائد اللي الاسفل ويتجهه اللي المطبخ حيث كانت والدته

رائد بابتسامه:اي يرورو مش ناويه تطلعي من المطبخ ده بقي ف خدمات هنا يخدموكي مش محتاجه تقفي

ف والدة رائد تحب المطبخ وهي من تعد لهم الطعام دائما

رُبا بابتسامه:مفيش حد هيتدخل المطبخ وانا اللي هعملكم الاكل علي طول مش كفايه يبني ان هما بيعملوا البيت انا جايبهم لكده بس انما انا المطبخ يرائد

رائد بتفهم فهو يعلم ان رُبا لن تسمح ان يجلب احد فهي تحب هذه الهوايه وحقا طعامها رائع:خلاص يست الكل براحتك

لكن جواه... كان فيه حاجة شغلاه.

وكل حاجة هتتغير لما يعرف اسم البنت... اللي اسمه هيرتبط بيها قريب جدًا.

ثم ذهبوا ليفطروا وبعد انتهاء رائد ودع امه وذهب باناقته المعتاده لسيارته Bmw لياخذه السائق الخاص به اللي شركت الغمراوي

وعلي الجهه الاخري كانت فرح تجهز نفسها للذهاب اللي جامعتها كانت ترتدي دريس من اللون الاسود المنقوش بالابيض وكانت ف قمة الاناقه والجمال وما زادها جمالا هذا الحجاب الابيض فكانت حقا كالملاك

لتخرج من غرفتها وهي تصرخ:ي ناسسسسسس ي عالممممم انا هروح اطلب العلم عقبال محد يطلبني اناااا كدههههه

لتخرج سعاد علي صوتها:اي يهبله يبنت الهبله انتي متغوري ف داهيه

فرح بمرح:ده بدل متقوليلي روحي يبنتي ربنا يرجعك ليا بالسلام امهات اخر زمن

سعاد بضحك:متخفيش محدش هيقربلك اصلا

فرح بزعل مصطنع:شكرا يفخر الامهات

لتضحك سعاد ثم قالت:روحي علشان كريم سبقك

فرح بضحك:بيحبني اوي الواد ده

لتضحك سعاد وقالت بعد ذلك متذكره:يبقي هتيلي معاكي طماطم وخيار

لتلاحظ بعدها انها ذهبت

سعاد بضحك:وربنا هبله انا خلفت واحده هبله

لتحضر فرح الايس كوفي خاصتها وذهبت لتعبر الطريق ولكن ما حدث غريب

صوت فرامل دوى

وصوت شهقه عاليه

مختارات
مختارات

1تم تحديث

تنزيل على الفور

novel.download.tips
تنزيل على الفور

novel.bonus

novel.bonus.content

novel.bonus.receive
NovelToon
فتح الباب إلى عالم آخر
لمزيد من التشغيل واللعب ، يرجى تنزيل تطبيق MangaToon